Rail Secure blev oprettet i 2014 med fokus på uddannelse for Banedanmark og DSB. Siden 2018 har jernbanesikkerhedsledelse også været en stigende del af ydelsen fra Rail Secure.
Rail Secure ejes og drives af Reno Holm.
Rail Secure er en virksomhed som tilbyder Jernbanesikkerhedsydelser på højt niveau. Reno Holm har i 34 år arbejdet med Jernbanesikkerhed i DSB - Banedanmark - Malus Aps. og COWI A/S.
Jeg har erfaring med jernbanesikkerhedsfaglig rådgivning, SR-lærer, udfærdigelse af risikovurderinger, jernbanesikkerhedsplaner, bestilling af
sporspærringer – kørestrømsafbrydelser - dispensationer mv,, sikkerhedstilsyn
ved jernbanen, planlægning af arbejder ved jernbanen, trafikal planlægning og arbejdsmiljø.
Deltagelse i CSM proces ved flere projekter siden 2014 som en del af
risikoledelse, risikoworkshops, jernbanesikkerhed generelt og samspillet mellem
risikoledelse og de jernbanesikkerhedsmæssige regler hvor også Banenormer
indgår bl.a. ved omlægninger i sikringsanlæg samt deltagelse ved byggemøder og
projektmøder ved større projekter. Har også erfaring med stadie planer på større projekter,
hvor jernbanesikkerhed og risikovurdering også er den del af det samlede
output.
Jeg kender jernbanesikkerhedsorganisationen og sikkerhedsledelsessystemet i
Banedanmark efter ansættelse som SR-koordinator fra 2004 – 2008, hvor det var
en del af uddannelsen som SR-koordinator. Kender sammenhængen mellem
Banedanmark og entreprenør på det jernbanesikkerhedsmæssige niveau som
jernbanesikkerhedsansvarlig for Malus Aps. (2008 – 2014) og COWI A/S fra 2014 –
2021. Kender sammenhængen ang. sikkerhedsledelse ved rådgiver/entreprenør og
Banedanmark. Kender sammenhængen fra og med projektfasen over sikkerhedsfasen
ved entreprenør til udførsel inkl. tilsynsforhold vedr. jernbanesikkerhed
(Sikkerhedskoordinator). Kender også til forhold vedr. signalkommission udført på Hedehusene
og Køge st. Er SR-faglærer ved Banedanmark og DSB med kompetence vedr. alle
reglementer mv.
Jeg kender det samlede jernbanesystem som tidligere stationsbestyrer,
SR-koordinator, optimeringsleder. Kender til sikringsteknik, banens opbygning,
fjernstyring som tidligere superbruger på DCTC systemet, operatør
kanaltildeling mv. Har gennemgået Trafikstyrelsens intro TSI kursus. Som rådgiver
kendes det samlede jernbanesystem via projektprocessen inkl. skrivning af
systemdefinition, deltagelse i risikoworkshops og risikovurderinger. Har
kendskab banenormer, stadie planlægning, midlertidige ændringer i sikringsanlæg
og deltagelse ved byggemøder.
Jeg kender til grænseflader til andre jernbane infrastrukturforvaltere via en del
af projekterne som nævnt herunder. Kender også til 3. parts grænseflade
infrastrukturforvaltere så som Odense og Århus Letbane, flere kommuner (bl.a.
Århus, Tinglev, Vejle og Horsens) og virksomheder f.eks. stadie planlægning på
sporfornyelse Langå – Hobro, Ringsted – Korsør, Vejle st. og Slagelse st.
Jeg har stort kendskab til Hændelseshåndtering som SR-koordinator og
jernbanesikkerhedsansvarlig ved Malus Aps. og COWI A/S. Kender derfor også til årsagsanalyse
i forbindelse med behandling af sikkerhedsmæssige hændelser.
Samarbejdspartner:
Rail Secure arbejder tæt sammen med Jesper M Jespersen fra Nordic Maskin & Rail, hvilket gør at vi sammen kan løse en meget bred vifte af opgaver. Gennem denne partner kan Rail Secure også henvise til SR-Arbejdsledelse.
Med placering i Fredericia/Kolding, kan enhver opgave nås indenfor kort tid, og vi kan derfor løse opgaver i hele landet. Som jeres samarbejdspartner vil I kunne stole på at vi møder op på rette sted og til rette tid. Derefter løses opgaverne som aftalt og planlægning foregår i korrekt rækkefølge.